Storytelling, what else?

Storytelling is een belangrijk begrip als we het hebben over crosmediale concepting. Met je marketing uitingen wil je een verhaal over brengen op de klanten. Met een goed verhaal krijgt een klant al snel een goed gevoel bij jouw merk en dat is belangrijk voor je klantenbinding. Met een goed verhaal kun je je klanten echt overtuigen een product of dienst bij jou af te nemen.

Nespresso is een koffie merk die zich vooral richt op de luxere koffie soorten/cupjes. Wanneer je aan Nespresso denkt denken de meeste mensen naast koffie ook direct aan George Clooney. Hij is de man die sinds 2006 het grote gezicht is van Nespresso en je ziet hem dan ook in iedere soort media terug.  De TV reclame… what else… kent iedereen natuurlijk wel maar meneer Clooney staat ook vaak op grote billboards langs de weg of in de stad. Met deze uitingen proberen ze vooral luxe uit te stralen naar de consument. Naast luxe proberen ze ook een soort van trots uit te stralen, trots op dat ze ‘de beste’ koffie hebben.

Voor de jongeren zijn ze vooral erg actief op de wel bekende social media als YouTube, Facebook, Instagram en Pintrest. Met alleen al 4.5 miljoen likes op de Nederlandse Facebook pagina zijn ze één van de grootste in ons land. Ze gebruiken erg veel beeldmateriaal om zo de aandacht te trekken. Deze filmpjes en afbeeldingen stralen weer heel wat anders uit dan de tv reclame bijvoorbeeld. Nog steeds wel een beetje luxe maar toch ook wat meer moderniteit en maken ze gebruik van dingen die voor de jongere mensen interessanter zijn dan een oude grijze man. Via Pinterest en Instagram delen ze veel koffie inspiratie. Veel fashion en hippe foto’s plaatsen ze hierop. Deze foto’s roepen je onbewust toch aan om zo’n heerlijk bakje koffie te nemen en de vele smaken te proberen. Onder de #nespresso op instagram zetten dan ook veel mensen foto’s neer van hun eigen gemaakte heerlijke nespresso koffie op de meest modebewuste en speciale manieren.

Wat dit merk dus duidelijk wilt vertellen is dat ze erg professioneel, luxe en vooral de lekkerste koffie hebben. Ze willen klanten een vertrouwd en goed gevoel geven. Nespresso doet dit op een goede manier. Ze kijken welke doelgroep op welke media actief is en passen hun story daar deels op aan om zo het overtuigendst over te komen bij de doelgroep.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s